Wydanie nr: 5 (177) PAŹDZIERNIK 2018
ISSN 1643-0883 | RPR 1392












Pomnik Paderewskiego

Uniwersytet im.Adama Mickiewicza





Gmina Kleczew









Natalii Drukarnia Etykiej

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowe w Kleczewie













JAWI





































"Mercure Fashion Night by Polska Akademia Mody"

Za nami kolejna edycja Mercure Fashion Night zorganizowanego we współpracy z Polską Akademią Mody. Wydarzenie odbyło się dnia 8.września w hotelu Mercure Poznań Centrum. W stylowych wnętrzach swoje kolekcje zaprezentowali polscy projektanci i marki, m.in. nagrodzony Super Złotą Pętelką Maciej Zień. Galę prowadzili: Dorota Gardias i Dominik Górny. Podczas  wielkiej gali Mercure Fashion Night, połączonej z rozdaniem nagród Polskiej Akademii Mody, w hotelu Mercure Poznań Centrum spotkali się przedstawiciele świata mody, kultury i biznesu, aby podziwiać najpiękniejsze kolekcje nagrodzonych polskich projektantów. (Na zdjęciu Dorota Gardias i Dominik Górny zapowiadający Galę).

Mercure Fashion Night to cykl wydarzeń, których celem jest promowanie polskich projektantów i lokalnej kultury dzięki łączeniu mody ze sztuką użytkową i designem. Zapoczątkowany w 2016 roku projekt obejmuje unikalne pokazy mody w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Jesteśmy niezwykle dumni wspierając polską modę, zarówno młodych, jak zasłużonych dla naszej sceny modowej projektantów - podkreślił podczas pokazu Sebastian Marona, Dyrektor hotelu Mercure Poznań Centrum.

Polska Akademia Mody to istotna dla Poznania i całego kraju organizacja, promująca polską modę i projektantów od blisko 30 lat, przyznająca prestiżowe nagrody – Złote i Srebrne Pętelki. W DNA marki Mercure zakorzeniona jest współpraca z instytucjami ważnymi dla regionu, w którym zlokalizowane są hotele marki, dlatego współpraca z PAM jest czymś naturalnym. Wydarzenie było okazją do pierwszego oficjalnego wystąpienia Aleksandry Giersz, która 6. września zdobyła tytuł  Miss Earth Poland i będzie reprezentować nasz kraj na światowym finale Miss Earth na Filipinach. Towarzyszyli jej organizatorzy polskiej edycji konkursu – Łukasz Czarnecki i Francys Barraza Sudnicka.

Nagrody Polskiej Akademii Mody


Mercure Fashion Night by Gala Nagród Polskiej Akademii Mody w Poznaniu to jedno z najważniejszych wydarzeń modowych w Polsce. Organizatorzy po raz kolejny nagrodzili najlepszych polskich projektantów, zarówno tych młodych, jak i zasłużonych dla polskiej sceny modowej, którzy zaprezentowali publiczności swoje kolekcje.

Wśród uhonorowanych projektantów znaleźli się: Julia Knop (Srebrna Pętelka), Just Unique i Hannah Hanna Bieńkowska (Złota Pętelka). Statuetkę Złotej Super Pętelki za wyjątkowe zasługi dla polskiej mody otrzymał Maciej Zień. Statuetka Top Moda uhonorowała kolekcję Vicher. Kapituła wyróżniła również Złotą Pętelką i prestiżowym Medalem Labor Omnia Vincit Towarzystwa im. Hipolita Cegielskiego – Barbarę Chwesiuk - właścicielkę i główną projektantkę marki Bialcon. Statuetki Marka na Topie – za wspieranie mody w Polsce – otrzymali: OSM Czarnków i Press Service. Poznaliśmy również najlepszych Kreatorów Mody Fryzjerskiej (Magdalena Kwiatkowska i Mariusz Nowacki) i Mistrzów Wizażu 2018 (Monika i Olaf Tabaczyńscy). Wydarzenie zgromadziło blisko 250 gości – klientów, partnerów biznesowych Mercure, a także przedstawicieli Le Club Accor Hotels, przyjaciół Polskiej Akademii Mody, media oraz gwiazdy ze świata kultury i sztuki. Była to okazja, aby zaprezentować zgromadzonej publiczności hotel Mercure Poznań Centrum. (Inf.wł.)
 


Przedruki tekstów tylko po uzyskania zgody redakcji EuroPartner


Rozwój publiczności - projekt europejski w UAM...

Regionalne Obserwatorium Kultury UAM i Wydział Nauk Społecznych UAM kontynuują pracę nad międzynarodowym projektem „CONNECTING AUDIENCES: European Alliances for Education and Training in Audience Development”. Jako efekt lokalnej współpracy UAM i samorządów z Warszawy i Poznania już jesienią ruszą pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu rozwoju publiczności. Tematem CONNECTING AUDIENCES są relacje instytucji kultury z publicznością. U podstaw przedsięwzięcia leży europejski oraz międzysektorowy transfer wiedzy i wzmacnianie kompetencji praktyków, absolwentów i studentów kierunków studiów w tym obszarze.

Poznański zespół w następującym składzie - prof. UAM dr hab. Jacek Sójka, dr Marcin Poprawski oraz mgr Piotr Firych podejmie współpracę z należącymi do grupy najbardziej uznanych i kompetentnych ośrodków w Europie specjalizujących się w tematyce zarządzania organizacjami w sektorze kultury. Są to: Universidad de la Iglesia de Deusto (Hiszpania), Goldsmiths’ University of London (Wielka Brytania), Fondazione Fitzcarraldo (Włochy), The Audience Agency (Wielka Brytania), Center for Kunst & Interkultur (Dania), Asimétrica (Hiszpania), Melting Pro Learning (Włochy), ENCATC Network (Belgia). Jednym z partnerów jest również Miasto Stołeczne Warszawa wraz ze swoimi instytucjami kultury.

- Zważywszy na dużą konkurencję w sferze ofert instytucji kultury w dzisiejszej Europie, budowanie relacji z publicznością jest jednym z kluczowych zagadnień decydujących o sukcesie zarówno całej  organizacji, jak i poszczególnych inicjatyw kulturalnych – mówi prof. UAM dr hab. Jacek Sójka, kierownik projektu. - To szansa nie tylko dla nas, ludzi uniwersytetu, na zbliżenie się do rynku przedsięwzięć kulturalnych, ale także dla obecnych i przyszłych pracowników sektora kultury w całej Polsce, którzy dzięki naszemu projektowi będą w stanie rozwijać posiadane już kompetencje, jak i wypracować zupełnie nowe  – dodaje.

Jako efekt lokalnej współpracy UAM i samorządów z Warszawy i Poznania już jesienią ruszą pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu rozwoju publiczności. Adresatami studiów podyplomowych „Rozwój publiczności” realizowanych w polskiej części projektu są dwie grupy, rekrutowane w dwóch osobnych trybach: pracownicy instytucji kultury zlokalizowanych na terenie Warszawy i Poznania oraz studenci, którzy posiadają co najmniej dyplom ukończenia studiów licencjackich i są aktywnymi studentami I lub II roku SUM. Studia skierowane są do osób planujących rozwój swojej ścieżki zawodowej w obszarze kultury, z nastawieniem na pogłębianie swoich kompetencji w obszarze pracy z publicznością.

Celem programu studiów podyplomowych jest wykształcenie profesjonalistów przygotowanych teoretycznie, metodycznie oraz praktycznie do pracy w organizacji kulturalnej w oparciu o koncepcję rozwoju publiczności. Studia zapewniają wiedzę i praktyczne umiejętności podnoszące kompetencje obecnych i przyszłych pracowników organizacji kulturalnych różnego typu, w zakresie pracy z publicznością, oferując zasoby i kontekst wymiany wiedzy, a także tworzenia sieci kontaktów na poziomie międzynarodowym, co jest możliwe dzięki europejskiemu partnerstwu powołanemu w ramach realizacji projektu CONNECT.

O projekcie:


„CONNECTING AUDIENCES: European Alliances for Education and Training in Audience Development” to 3-letni projekt wspierający innowacyjną współpracę między uniwersytetami i rynkiem pracy w obszarze kultury w Europie. W skład międzynarodowego zespołu weszło 54 badaczy, nauczycieli akademickich oraz szkoleniowców reprezentujących uniwersytety oraz organizacje eksperckie w 5 krajach UE: Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Danii i Polski. W ramach współpracy zaprojektują oni m.in. program dydaktyczno-szkoleniowy (tzw. Twin-track programme) w zakresie rozwoju publiczności. Obejmie on zarówno studentów kierunków nawiązujących do zarządzania w kulturze jak i praktyków, dla których nowa wiedza i umiejętności mogą być użyteczne w ich codziennej pracy. Program będzie oparty o interdyscyplinarne moduły treningowe wykorzystujące zarówno formalne jak i nieformalne metodologie nauczania. W ramach projektu zorganizowane zostaną kursy akademickie, cykle szkoleniowe dla praktyków, szkoły letnie oraz międzynarodowe konferencje. (Źródło:UAM).


 


Przedruki tekstów tylko po uzyskania zgody redakcji EuroPartner


Oficyna poetycka - Dominika Górnego...

Dominik Górny od wczesnych lat młodości zafascynowany poezją, sam dość szybko zaczął próbować swoich sił w tworzeniu poezji. Wkrótce okazało się, że ten młody Wielkopolanin jest posiadaczem interesującego talentu poetyckiego, że przedstawia sobą wyjątkową wrażliwość intelektualną i emocjonalną, a jego próby poetyckie spotkały się z życzliwym przyjęciem, zarówno u innych poetów jak i krytyków literackich. Dominik Górny wydał siedem zbiorków poezji, w tym „Poemat o moim Chopinie”. Zamieścił swoje wiersze w blisko 40 antologiach, w 16 językach. Wielokrotnie nagradzany m.in.: II nagrodą XXIX Międzynarodowego Listopada Poetyckiego.
 
Ślady Powstania


Czasem jedynie to pozostaje –
niebo przetarte do podszewki zbawienia:
sztandary ulic zaludnione kroplami krwi
Jakiś płaszcz i czyjeś serce rozdarte
Prawdopodobny morał               
jak odcisk buta na wycieraczce
Honor co nie był kieszonkowy
Szafirowy notes w kratkę z literami ran
Pierwsza-ostatnia wola
rozwiązuje pamięć jak wstążkę
od bukietu chryzantem na rocznicę
Przyglądam się jej namacalnie: 
dawny-obecny patriotyzm
na pierwszym planie
a odwaga nie tylko z profilu
Pożółkła fotografia –
ta łza jest wciąż mokra…     


Dominik Górny


Przedruki tekstów tylko po uzyskania zgody redakcji EuroPartner



Witryna, na której się znalazłeś wykorzystuje pliki cookies, dalsze korzystanie z niej oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Tak, rozumiem